Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 28, 2012

Fahami Mereka.

Assalamualaikum...

Kekangan masa buatkan aku jarang meluah perasaan di blog ni.. ( agak skema kan ? k, back to normal! ) , tapi tapi tapi aku berFACEBOOK hari2 ! Cuma nak menaip di ruangan blog ni memerlukan perahan idea yang bernas lagi banyak untuk menjadikan ruangan ini tidak bosan. So, ruangan kali ni aku nak bercerita tentang haiwan, boleh terimakah korang ? Ah, boleh ke tak korang kena baca jugak, jugak dan jugak ! ;)

Aku follow a few bloggers yg cintakan haiwan ni, such like papa meow , papa heromeowwmania and so on... best! Macam-macam pengalaman dan pengetahuan baru yang aku belajar, contohnya macam mana nak kenal haiwan macam kucing yang ada sporo.. haaa... korang tahu tak apakah itu sporo ?? Sporo yang mana bukan sejenis kenderaan berat mahupun ringan, jugak bukan sejenis makanan bercirikan Italy.. nak tahu mengenai Sporo ?? Sila jelajah link ini.. kucing terbiar anjing jalanan . 

Kadang-kadang aku tak faham dengan sikap manusia, cukuplah kita tengok di kedai makan.. kucing mestilah besepah-sepah di kedai-kedai makan kan, sebab apa ? Mungkin sebab kucing itu yang suka hidup nomad ataupun ada manusia yang tak berapa ada hati dengan perut yang serasi buang anak-anak bulus dorang yang tak bulus lagi di tempat-tempat bajet kucing dorang akan dapat makan hari-hari, padahal kena meminta sedekah untuk dapat tulang ayam pn. Sedihla... kenapa ada manusia yang macam ni.. kadang tengok ada kucing mengiaw-ngiaw tapi tak diendahkan manusia untk bagi kucing tu walau sedikit pun.. kadang tengok sampai ada kucing yang terlalu lapar agaknya sampai memanjat-manjat, tapi yang menjadi sadis ditendang pulak oleh manusia ni... SAKIT HATI TAK ??? Banyaklah peristiwa kucing-kucing terbiar dijalanan ni.. belum lagi tengok kucing-kucing di pasar, kadang tengok ada yang montel bulu pun ala-ala parsi, tapi merempat di tong-tong sampah... alahai kamu... takpe sayang... kamu makhluk yang takde dosa..
Pelik dengan sikap manusia yang terlalu memandang jelik dengan haiwan-haiwan jalanan neh... kes anjing pun sama, kenapa perlu memandang binatang tu dengan penuh rasa keji, jijik ? dia jugak makhluk Allah, Allah yang ciptakan dia, yea anjing binatang haram, tapi tolonglah... jangan sempitkan pemikiran korang... tak semua part menunjukkan anjing itu terlalu hina, belajar lah... 

Aku bukan nak jadi penceramah haiwan jalanan kat sini ke apa ke, but I am the animal lover, so why not we share each others with you guys .. ? Ni ada video yang aku nak share.. Papa Meow mintak izin dr penunngu gua ea nk uplod letak kat cni.. hehehe... http://www.youtube.com/watch?v=Ntm6BpeCQ4k&feature=player_embedded#!

Oklah, ni je yang sempat aku nak bebelkan, mengantuk ... nak siapkan makan minum Omei dulu sebelum tido ... 

No comments: