Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 31, 2011

Cepatnya 2011 berlalu ...

30 minit lagi 2011 bakal melabuhkan tirai.. tamatlah episod kehidupan aku untuk 2011.. macam-macam cerita pahit manis aku ubtuk 2011, yang aku tempuhi dengan penuh kesabaran. It's a normal la untuk manusia kan ada pahit manis dalam kehidupan, tapi antara banyak-banyak tahun, the past 6 year's adalah tahun yang getir untuk aku lalui, and 2011 adalah tahun yang baru untuk kehidupan aku yang baru.

2011, tahun di mana aku bergelar isteri, setahun dah gelaran tu aku pegang, segala onak ranjau aku tempuhi dengan penuh kesabaran.. Alhamdulillah, aku dengan encik asben tempuhinya dengan baik. Macam-macamlah cerita 2011 yang aku simpan, yang aku boleh share n ringkaskan kat sini, 4 bulan lepas kawen sempat tinggal sebumbung dengan asben, lepas tue aku move ke shah alam, keeja kat sana selama 7 bulan dan kembali duduk dengan asben kat sini... so, no wonderla aku tak bercakap tentang baby, aku tak mention baby dalam perut tendang-tendang, baby nak disusukan.. sebab apa ? sebab aku belum diberikan rezeki zuriat lagi... benda-benda macam ni kadang-kadanga merimaskan aku dengan soalan-soalan dari orang-orang sekeliling. Atas sebab tu jugak aku lebih suka memencilkan diri dari semua orang terutama dengan saudara-mara, sebab penat nak jawab soalan tentang anak, dari aku terus memendam hati and akan terus tertekan baik aku duduk dengan asben kat sini, kan ?

Jadi sekarang aku sudah bekerja di johor, alhamdulillah... aku selesa kerja di sini, biarkan takde anak lagi asalkan aku dah sebumbung dengan asben, so orang dah takkan mengata aku lagi kan... haih! penat la cakap hal ni!! penat dah nak mention kat semua orang I'M NOT PREGNANT YET !!! Oooemmmgeee !!! Penatla ...

Tetiba idea aku nak teruskan tulisan ni stuck .... aku stop kat sini dulu boleh.. ?no mood...

No comments: